homomuslim

Att vara muslim och leva ett diskret homosexuellt liv, går det ihop?..

Synvinkel

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har tänkt på en sak som jag vill dela med mig här. Alla som lever i den homosexuella världen har gått igenom exakt samma sak som jag går igenom idag. Men troligtvis inte ALLA. 
 
Jag går igenom något obeskrivligt svår situation, ingen förstår mig. När jag säger svår situation då menar jag verkligen det. Finns vissa homosar som jag pratat med, får höra i princip samma sak varje gång. Att det kommer gå bra. Troligtvis säger de så för att det varit lätt för de att skippa vara i garderoben så länge som jag och att folket i deras omgivning dvs deras nära och kära tagit det bra. 
 
Nej, nej och nej! 
Jag går igenom en process som ingen kan förstå. Det är verkligen inte lika lätt för alla. Och inte lika lätt som det låter. Jag tror personligen att om jag kommer ut som homosexuell muslim så kommer jag nog lämna allt bakom mig här i Sverige och flytta. 
 
Pratade med en kille igår som exakt sitter i samma sits som mig idag. Det skiljer sig dock lite grann. Han har förmodligen varit i garderoben dubbelt så länge som jag d.v.s att han är runt 30 år. 
 
Hoppas ni förstår mig, det är inte enkelt. Och speciellt inte för alla. Och inte som muslim. 
 
Kram/....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: