homomuslim

Att vara muslim och leva ett diskret homosexuellt liv, går det ihop?..

Förhoppningar..

Kategori: Sömn

Hej,

Varför ska allt sabbas när man väl har gett sig själv lite förhoppningar?.. Jag har verkligen börjat tröttna på detta rejält. Varför ser inte alla "homosexualietet" på samma sätt bara. Varför kan omvärlden acceptera krig men inte min läggning? 

Jag är trött på att leva mellan 4 väggar, snart sprängs en av väggarna eller så ruttnar jag och dör mellan dessa 4 väggar. Hjälp mig? Tips? 

Puss

Kommentarer

  • ♀ THE REVOLT ♀ säger:

    Hmmm ... alltså jag kan tro att situationen är såhär:

    För många är du ett osäker kort - Du krossar alla fördomar som finns. Lite som att du rubbar systemet. Förstår du hur jag tänker? Det spelar ingen roll om man är homofob eller inte, man höjer på ögonbrynen om en muslim kommer ut som homosexuell. Och det oberoende om man är muslim eller inte.

    Att man höjer på ögonbrynen, måste dock inte innebär att man kommer att stöta bort dig. Utan det blir mer att man bara "Va? Jaha". Mest för att det är något annorlunda, något de flesta håller tyst om. För just bland muslimer så är ju inte acceptansen lika öppen som det för de kristna har blivit.

    Dock innebär det inte att alla muslimer skulle reagera negativt. T.ex. var det en tjej som är muslim och la upp ett klipp där en imam var delaktig i ett homosexuellt giftermål, d.v.s. han "välsignade" paret eller vad de använde för ord, minns inte. Hur som helst, tjejen som länkat klippet skrev "det här är sjukt - inte riktig islam". Och då började andra muslimer att ifrågasätta hennes ord. De som ifrågasatte var muslimer - bad henne att tagga ner och inte döma. Och så vidare och så vidare.

    Så egentligen, alltså med detta så vill jag bara säga att det inte är så att alla dina muslimska vänner kommer vända dig ryggen. Visst är det annorlunda då en muslim kommer ut som homo - För många vet inte hur de ska reagera - men det innebär inte att hela din tillvaro kommer att falla.

    Egentligen tycker jag att hela detta "komma ut" är onödigt. Egentligen borde inte folk bry sig om vad andra har för läggning, kan jag tycka.

    Svar: Jo du har alldeles rätt. Kan hålla med dig men jag personligen vet inte vad jag ska göra och hur jag ska ta mig tillväga. Och tro mig det är mer än bara "va? jaha"..
    I allafall i min omgivning :P

    Det tycker jag också, varför ska folk bry sig om allt. Speciellt om någons liv :/

    Du är supergullig och tack för att du bryr dig <3

    Kollar din blogg lite då och då.
    HOMOMUSLIM

    2015-02-27 | 12:04:06
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • ♀ THE REVOLT ♀ säger:

    Kom min kommentar fram? o.O

    Svar: Verkar så? :)
    HOMOMUSLIM

    2015-03-04 | 18:24:56
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • ♀ THE REVOLT ♀ säger:

    Omg, neej -.-' åh >:(

    Svar: Hehe söt du är :)
    HOMOMUSLIM

    2015-03-04 | 18:25:21
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • THE REVOLT säger:

    Naae men det var svar på ditt svar på min kommentar :( kom den?

    Svar: Isåfall nej :(
    HOMOMUSLIM

    2015-03-04 | 18:37:18
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • THE REVOLT säger:

    Vad synd :( jag skrev ngt smart där fast minns inte vad det var :(

    Svar: Synd :(
    HOMOMUSLIM

    2015-03-04 | 18:41:22
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • ♀ THE REVOLT ♀ säger:

    menmen, har du provat att berätta för ngn i din omgivning att due homo? Eller vet ingen alls?:o

    Svar: Jag har berättat för en kompis uppe i umeå, det är allt. Hon acceptera mig som jag är :) jag beräta för henne på engång när vi lär känna varandra så det blev enklare. Skulle inte kunna göra det för en barndomsvän.
    HOMOMUSLIM

    2015-03-04 | 18:53:13
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • ♀ THE REVOLT ♀ säger:

    hmm .. aao okey :o Tror ändå att du nog övertänker dina vänners reaktioner. Alltså de flesta unga muslimer är ganska öppna. Är man trångsynt och homofobisk är man för det mesta ett undantag :o

    Svar: Nej jag övertänker inte, har disskuterat med de om det förut men inte om mig själv. Deras reaktioner har inte varit positiva kan jag säga :/..

    Gullig du är som bryr dig <3
    HOMOMUSLIM

    2015-03-04 | 18:57:32
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • ♀ THE REVOLT ♀ säger:

    Okey, då umgås du med muslimer som inte är lik de jag umgås med eller gått i samma klass som :o

    Men alltså, oberoende om man är homo eller ej, så känns det bättre att umgås med folk som inte är homofober. Alltså folk som är trångsynta och fördomsfulla är skitäckligt och fult >.<

    Du kanske borde skaffa nya vänner som accepterar dig som du är?

    Nu vill jag inte ställa en skum fråga, men känner att den är relevant. Är du säker på att du är homo och inte bi? för jag hade en kompis i högstadiet som trodde hon var bi, men det visade sig senare att hon är homo och bara gillar tjejer :o

    För alltså med tanke på att du inte verkar ha ngn vän att tala med, så är det ju inte så att du kunnat bolla tankarna med ngn för att inse vad du egentligen är :o

    Och klart man bryr sig!

    Svar: Precis. Sen är jag från förorten så de som bor här tänker annorlunda :/

    Jo jag vet att det är bättre att hänga med de som icke är homofobiska men tänk om mina vänner från förorten får höra då? Alla kommer sluta umgås med mig och en massa :(

    Jag är säker på att jag är homo och inte bi. Tänder inte på tjejer :/

    Jag har ju min vän från umeå som jag kan tala med om vad som helst :) hon stöttar mig tack gode gud.

    Jag vill bli kär.. :(

    Puss
    HOMOMUSLIM

    2015-03-04 | 19:15:20
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • ♀ THE REVOLT ♀ säger:

    Jag är också från förorten :o Men antar att vi umgås i olika kretsar och så :o

    Aao, om du är säker på det så är det väl bra att du vet vad du är :)

    Skönt att du har ngn åtminstone då ^^

    Aao , joo det är många som är kär i kärleken, så det blir lite så att man känner sig tom om man inte är kär. Men hoppas du hittar ngn snubbe då elr ngt, haha :P

    Svar: Definitivt olika kretsar :P
    Du ser ju skillnaden.

    Jo, det kan ju vara en bra början å veta vad man är och vill ^^

    Hahaha jo, tack tack!
    Kram
    HOMOMUSLIM

    2015-03-05 | 21:18:44
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se
  • ♀ R E V O L T E N ♀ säger:

    inget nytt inlägg? :O

    Svar: Jag har mått jättedåligt på sistone. Har fått tankar som jag inte borde få. Visste inte att det faktiskt var någon som läste om mina tankar etc. och väntade på inlägg. Det kommer fler inlägg :)
    HOMOMUSLIM

    2015-04-01 | 23:06:05
    Bloggadress: http://Revolten.se
  • purposes.blogg.se säger:

    Jahaa, naae asså kom att tänka på dig och kikade in här men hittade inget, så undrade lite vart du stuckit haha :P

    Hoppas du mår bättre nu iaf!^^

    Svar: Ahh 😅

    Jag mår lite bättre nu helt ärligt. Hur är det med dig? :)
    HOMOMUSLIM

    2015-04-16 | 23:35:50
    Bloggadress: http://purposes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: