homomuslim

Att vara muslim och leva ett diskret homosexuellt liv, går det ihop?..

Kvällsmat!

Kategori: Allmänt

God natt!
 
Idag har det varit en super-duper dag idag och önskar desamma med er. Jag har varit med vänner och släktingar med glädje och massa skratt.
 
Nu sitter jag hos en vän och det blir tacos snart som kvällsmat. Vi var lite hungriga.. Vi tänkte att vi kanske inte hinner umgås så mycket innan jag åker så vi passa på att göra det nu. I övrigt så kom vi in på homosexuell ämnet då vi har en bekant som är homosexuell. De pratade om hur han var som person och att han hade sagt saker som är omöjligt. Då hoppa jag in i konversationen men var knäpp tyst först. Jag sa att om man själv inte är homosexuell kan det vara svårt att förstå andra som är det. Jag sa att det är inte hans val utan att det är det han är född till och ingen kan göra något åt saken. Ingen kan ändra på honom. Då förstod de lite mer vad jag menade och hur det kan vara att vara homosexuell. Alltså hur det kan vara ur en homosexuells perspektiv.

Jag avslöja absolut inte min egna läggning men fick de att tänka lite annorlunda. Känns så skönt :)
Nu måste jag vara lite social mot min vän och hjälpa henne att göra klart resten som är kvar.

Kram kram!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: