homomuslim

Att vara muslim och leva ett diskret homosexuellt liv, går det ihop?..

Farväl..

Kategori: Allmänt

 
Hej!
 
Snart såå.. snart lämnar jag Sverige bakom mig och kommer att befinna mig utomlands i 1 månad. Såå långt bort från all problem. Ska bli så skönt! :)
 
Men samtidigt så har jag egentligen ett liten problem. Jag fick förfrågan om jag ville gifta mig med en kille som jag lär känna sist jag var på semester. 
Han nästan frågade rakt av: vill du gifta dig med mig? 
Jag fick frågetecken i huvudet.. det vart helt stilla i mitt huvud. Visste absolut inte vad jag skulle ge för svar på hans fråga. Om man ska tänka nogrannt igenom hela processen så låter det egentligen jättelöjlig. Vi hade knappt umgåtts i 1 månad och pratat så sällan på telefon och ändå friade han typ till mig. 
 
Om jag själv fick välja så skulle jag personligen aldrig fria till någon som jag känt i knappt 1 månad. Men självklart ville man nästan tacka ja pga all stress man har här hemma för att skippa problem när man kommit ut som homosexuell muslim. Jag hade bara lust att rymma med honom. Men som sagt, nej tack! 
Jag älskar min familj, skulle aldrig kunna såra de egentligen men om man måste så måste man för sin egens skull. 
 
Nu är jag jätte trött, ska ta en powersnapp..
Hörs.. kram/...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: